CopyRight© EB-Avionics Tlf:+45 33 22 22 99  -Alle priser er vejledende udsalgspriser RRP.

postdk@eb-avionics.dk

CVR-no: DK 55 55 19 52

AMAGER LANDEVEJ 119, 2770 KASTRUP.

EB-Avionics,
Home SVAVEFLY AntiColl-LED FLARM VHF 8.33 Transponder Oudie LX Faldskarme Tilbehor UL-
Om os

LEVERANDØR AF UDSTYR TIL SVÆVEFLY, UL OG G.A.

Søg på www.eb-avionics.dk



Dette er EUROCONTROL’s status for 8,33 kHz kanal adskillelse over FL195 samt oplysninger om den igangværende initiativ
til, at anvende 8,33 kHz kanalafstand under FL195.

Radiokommunikationssystemer til fly anvendes primært med det formål at flyvekontrol (ATC).
Kommunikation til flyvekontrol bruger VHF-båndet mellem 118 og 137 MHz. Denne frekvens kan anvendes mange gange, forudsat at der ikke er problemer interferens problemer.

Stigningen i luften-trafik ført til en stigning i efterspørgslen efter driftsmæssig forbedringe, så som ny sektorisering, og der igen har ført til en stigning i efterspørgslen efter VHF-opgaver.

Tidligere tiltag:

Antallet af tilgængelige VHF-tildelinger blev forøget ved at optimere frekvens anvendelse (forbedret koordinering og eventuelt begrænse VHF tildelinger til mindre områder), ved hjælp af flere frekvenser (118-136 MHz øget til 137 MHz), og at opdele radiofrekvenser i smallere båndbredder (50 kHz til 25 kHz kanaler)

8,33 kH vedtaget i 1994

I 1994 blev det besluttet at indføre en yderligere kanal adskillelse 25-8,33 kHz.

1999 til 15 marts 2007

Efterfølgende blev 8,33 kHz indført over FL245 i ICAO EUR-regionen fra oktober 1999 og frem FL195 fra den 15 marts 2007. På tidspunktet for vedtagelsen, var 8,33 kHz-kanaler er blevet implementeret i luftrum over 20 ICAO-EUR Region lande.



Den 16. november 2012 er blevet EUROCONTROL landene enige om at forlænge 8,33 kHz for alle europæiske luftrum ti 2018.

I/O-kommunikationssystemer til luftfartøjer anvendes primært med det formål at flyvekontrol (ATC). Kommunikation til flyvekontrol bruger meget høj frekvens (VHF) båndet mellem 118 og 137 MHz. Den samme frekvens kan tildeles mange gange, forudsat at der ikke er problemer interferensproblemer.

Stigninger i luften trafik ført til en stigning i efterspørgslen efter driftsmæssige forbedringer som re-sektorisering. Disse igen har ført til en stigning i efterspørgslen efter VHF opgaver. Antallet af tilgængelige VHF tildelinger blev forøget ved at optimere frekvens genbrug (forbedret koordinering og eventuelt begrænse VHF tildelinger til mindre områder), ved hjælp af flere frekvenser (118-136 MHz øget til 137 MHz), og opdele radiofrekvenser i smallere båndbredder (50 kHz til 25 kHz kanaler)




ALLE FLY, MED GYLDIGT LYFTDYGTIGHEDSBEVIS, SKAL EFTER UDGANGEN AF 2017 VÆRE UDSTYRET MED

VHF-RADIO, SOM KAN ANVENDE 8.33 KHZ KANALAFSTAND.


Læs original dokumentet fos EUROCONTROL.

Og et meget forklarende dokument også fra EuroControl

8,33 KHZ KANAL SPACING

16. NOVEMBER 2012:


Konklusion: