ADS-
ADS-
Det bruges til at vise flybevægelser i luftrummet.
Standarden er relativt ung og har kun eksisteret siden 2005.
I USA har den været obligatorisk for alle luftrumsbrugere siden 2020.
I Europa har ADS-
Mens traditionel radar sporer fly ved at reflektere transmitterede radarbølger, transmitterer ADS-
Transponderne udregner selvstændigt deres egen position ved hjælp af navigations satellitter og sender disse data til luftrummet i standardiseret form via 1090 MHz-
Signalerne kan høres op til 370 km væk -
ADS-
De fleste transponere tillader idag ADS-
ADS-
Fordelen ved ADS-
Hvad som plejede at var tilgængelig for en utroligt dyrt radarstationer er nu nemt tilgængeligt for alle: ADS-
Først og fremmest de lavere omkostninger ved standarden end radarovervågning. Udviklingen af elektronik gør det muligt, at enhederne er små, og software kan gøre en god del af arbejdet. Dette gør det muligt at holde omkostningerne meget lave.
ADS-
Ved at give hver enkelt deltager mulighed for at registrere data fra omgivelserne, kan standarden bidrage til øget sikkerhed og mulig kollisionsundgåelse.
Formidlingen er langt fremme, ikke mindst på grund af lovkrav. ADS-
Det, der før var reserveret til uhyre dyre radarstationer, er i dag inden for rækkevidde for alle: ADS-
Eksempelvis kan data og statistik vises grafisk, og det er muligt at få et overblik over trafikbevægelserne. Alle interesserede har således mulighed for at se, hvad flyveledere på jorden eller andre flyvedeltagere ser på deres radarskærme.
ADS-
ADS-
Afsendelse og modtagelse er uafhængig af hinanden. Man kan for eksempel med et fly med ADS-
For at sende og modtage ADS-
De fleste lande, herunder alle europæiske lande, har nu fuldt ud aftale indførelsen af ADS-
2: VDL Mode 4: ADS-
3: UAT (Universal Access Transceiver): ADS-
På grund af den udbredte implementeringen af Mode S-
Mange af Mode-
Hvis du vil sende dine data med ADS-
Den fly elektronike verden består af mange forkortelser og fagudtryk ofte forvirre lægmand. Følgende er centrale begreber relateret til ADS-
ADS-
Betyder: "Automatic Dependent Surveillance Broadcast", som betyder "Automatisk uafhængig overvågning."
ADS-
... er en af flere trådløse teknologier, der er tilgængelige for brug af ADS-
Data bliver sendt på en Frequentz af 1090MHz (transponder frekvens).
"ES":
Står for "Udvidet Squitter".
Det betyder, at der udsendes regelmæssige transmissioner (uanset forespørgseler), såkaldte "squitter", hvis data er udvidet med mange nyttige informationer, i en fast format (protokol).
INMIT ADS-
... er i modtagelsen af ADS-
OUTAD B-
er afsendelse af ADS-
Sotecc |
Sotecc "Kort" |
Canopy Flasher+ |
Canopy Flasher Stand-alone |
SOTECC STROBE |
Novak Svavefly Typer |
UL-Covers |
LiFePo4_Glider |
LiFePo4_UL |
LiFePo4 |
9ha AVIONIK LiFePO4 |
12aH AVIONIK LiFePO4 |
18Ah AVIONIK LiFePO4 |
LiFePO4 Belastning kurver |
SoaringXX Wing-Walker |
SoaringXX Electric One Man Rigging |
SoaringXX Wingstand |
SoaringXX Tow Out Bar |
SoaringXX Billeder |
Hel Oplarkering |
MiniLAK, -FESL -T |
LAK-17B |
LAK-17B-FES-21M |
LAK-17BT |
LAK-17B-FES |
LAK-T5 Trailer |
Trailer Tempo100 |
PowerFLARM |
FLARM FAQ |
PowerFLARM enheder |
LX-FLARM-Mini-Box |
LX FLARM COLOUR DISPLAY II |
LX Flarm LED display |
flarm update |
Obstical Database |
PowerFLARM FUSION |
LX PF FLARM FLEX |
FLARM Antenne |
Til Svavefly |
FLARM til Motorfly |
FLARM til Helikoptore |
FLARM til HG- / PG |
FLARM FAQ |
LX FLARM Red-Box |
Nesis III |
AETOS |
Horis80/57 |
Bestil 8-33 radio NU |
Icom IC-A120E |
8.33 undtagelse slutter |
TQ-Avionics |
KRT2 - 57mm |
KRT2 - 57mm Mini |
KRT2 - 160mm |
ICOM-A-modeller |
AC-1 "3 i een" |
AIR COM m. EASA |
AirCom Garrecht |
ICOM-A16E |
ICOM-A24E |
VHF 8.33 Basestation |
ELT Nodsender |
Transponder 57mm |
Transponder 160mm |
KTX2 - Dittel Avionik |
ADS-B |
Garrecht VT2000 |
Transponder oversigt |
VT-01 UltraCompact |
Transponder (Ultra smal) |
Transponder SharkFinn |
Transponder antenne (STUB) |
VHF Antenne |
VHF Antenne Bukket 45' |
Bestil Oudie-N |
Oudie-N-IGC levering |
Bluetooth Dongle |
Electronic Rotating Beacon EB2 |
ACL4 |
Electronic Position Light |
Electronisk halelys |
Electronisk Positon, og halelys og Anti antikolitions lys |
ACL - for DG1000/500 |
LX 528 Navigation - 2.8' LCD display.. |
LX 543 Navigation - 4.3' LCD display.. |
LX 555 Navigation - 5.5' LCD display.. |
Micrfo card2Panelforlanger |
PLB/ELT |
USB2Logger Kabel |
ASE HEADSETS |
Service |
VARIOMETER FRA BORGELT INSTRUMENTS |
ScrewIt |
Vedligehold & materiale |
Uridomer |
Faldskarme |
PLB-3 (ELT) |
ASE-m_Active Noice Control |
ASE-uden-ANR |
Hvad er: Active noise control? |
Hvad er: Pasiv Noice Control ? |
Batteriskift & Re-Segl |
Paratec (Styrbar skarm) |
Spekon "Den runde" |
ALLE IGC loggere oversigt. |
Forretningsbetingelser |
Brands |
Kontakt EB-Avionics |
HISTORIK |
LX Navigation |
Naviter Forum |
Helios Nyt Klubvariometer |
LX_NAVBOX |
EOS |
LX ZEUS IGC 2.8 |
LX ZEUS 3.4 |
LX ZEUS 5.5 |
LX ZEUS 7.0 |
Colibri II |
Opgrader el-Variometer til ZEUS |
Retrofit |
Tidligere enheder |
EOS sammen med Oudie |
COLIBRI II Strom/DATA |
ColibriII monteringsramme |
LX 528 (retrofit, Zeus) |
LX ZEUS til "CAI 302" |
LX 5000 ZEUS RETROFIT |
LX FLarm Color Display(1) |