Covers Flybatteri Grnd-Hand Svavefly FLARM KANARIDA VHF Transponders Antenner Oudie UL Om...

EGENSEVEJ25, 2770 KASTRUP.

Søg på www.eb-avionics.dk

CopyRight© +45 28 12 06 07/+45 33 22 22 99 Alle priser er vejledende udsalgspriser (RRP) m. 25% moms

postdk@eb-avionics.dk CVR-no: DK 40 80 58 34

EB-AVIONICS

MiniLAK-FESL

Klik på billedet for at se det i fuld størrelse.

TEKNISK INFO:

LAK-17B er ny version af LAK17A. En ”B” har nye vinger med modificeret geometri og nye lav profil, som giver endnu højere Wingload end konkurrenterne. Krop og hale sektion er identisk med ”A” version.


Skaberne af ”Front Electric” opfinderen (FES) er Luka Znidarsic og Matija Znidarsic, begge erfarne svævefly ppiloter og maskiningeniører i Slovenien.


FES refererer til motorens placering, i næsen af svævefly. En 1 meter kulfiber propel udfoldes automatisk, når outrunner er i drift. Når den ikke er i brug, foldes propelbladene langs flyets næse og dermed reducere drag. Hvert blad vejer kun 240g.


Znidarsic har selv speciel udviklet deres egen børsteløse DC synkron permanent magnet elektrisk motor og kontroller til nem styring. Batteriet er lille og monteret ovenpå hjulboxen.


Motoren vejer kun 7,3 kg, yder 22 kW (30 hk) ved 116 volt. Den samlede vægt af batterierne er er 45-50 kg, med Kokam lithium-ion-batterier i to pakker (hver bag hovedbjælken for modbalancerer vægten af motor og propel i næsen).


Når batterierne er afladet under flyvningen, er de let tilgængelige fra toppen af kroppen, hvor man tager dem ud til opladning. I modsætning til blybatterier kan Li-Po batterier opbevares i 3 eller 5 måneder uden væsentlig miste beregning. Opladningstid for batterier er ca. 6 timer (2 timer med hurtiglader).


For mere information om FES besøg www.front-electric-sustainer.com

NYHED:

MiniLAK-FESL får EASA certifikat