EGENSEVEJ25, 2770 KASTRUP.

Søg på www.eb-avionics.dk

CopyRight© +45 28 12 06 07/+45 33 22 22 99 Alle priser er vejledende udsalgspriser (RRP) m. 25% moms

postdk@eb-avionics.dk CVR-no: DK 40 80 58 34

AeroFlash Grnd-Hand Svavefly FLARM KANARIDA VHF Transponders Antenner Oudie Faldskarme UL Om...

AIR COM - Næste generation af VHF fly radio.

Den nye AIR COM blev for første gang fremvist for offentligheden på Aero.2015 i Friedrichshafen.

Det mest bemærkelsværdige er Radioens flere muligheder, idet den er opbygget af et Kontrol modul, som anbringes i et std 57mm udskæring i instrumentpanelet, og et radiomodul som enten kan monteres direkte bag på kontrolmoduelt, eller et andet sted med bedre plads.

Derudover kan der monteres et tilsvarende modul, nemlig Mode-S transponderen, som ligeledes kan monteres et andet sted, eller ligeledes direkte bag på styremodulet, altså ”2 i en enhed, som ikke fylder mere end en normal VHF radio.

Fyldt med ny teknologi - nemmere end nogensinde før…

AIR COM er banebrydende. Den enkle betjening og meningsfuld funktionelt hjælper med at reducere vores cockpit arbejde.

Display og anvendelse

Radioen er en af ​​de mest anvendte instrumenter til non-kommerciel flyvning. Mange radioer har idag små skærme og er ofte besværlige at betjene.

AIR COM har den største skærm i sin klasse og enkle og solide knapper, som er nemme at betjene selv i turbulens eller med handsker.

Farveskærmen giver en fantastisk læsebarhed også i sollys og viser alle oplysninger stort og klart. Bogstaver og tal er væsentligt større end i de nuværende radioer. Den hvide baggrund giver en fantastisk god kontrast, som også anvendes på Garrecht VT2000 retrofit transponder.

Audiolyd

AIR COM bruger den nyeste digitale lydteknologi.

Equalizeren giver for første gang mulighed for at skabe større klarhed ved at justere lyden.

Det digitale lyd-design gør også en bred vifte af funktioner mulige, såsom intercom, lyd blanding, eller individuelle tilpasninger til Sound input og output. Fra f. eks. PowerFLARM

Frekvens Database

AIR COM installeres med en omfattende frekvens database. Fra denne database kan frekvenser vælges nemt med at vælge den ønskede lufthavn eller et luftrum.

Databasen kan opdateres med det integrerede microSD-hukommelseskort. Den integrerede hukommelse giver også mulighed for lagring af bruger-frekvenser.

GPS-interface

Med den integrerede GPS-interface, kan en liste over nærmeste lufthavne eller luftrum blive vist og tilsvarende frekvenser kan let vælges.

Radio- og transponder - integration i én enhed sparer plads

For første gang er det muligt at kombinere en radio og Mode-S transponder i et enkelt kompakt 57mm instrument.

For at gøre dette muligt har Garrecht, udviklet en Mode-S transponder, som har samme fysiske dimensioner som radio enheden, oig som kan monteres, enten direkte ovenpå radioenheden som en enhed, eller andet sted i instrumentpanelet. Det er også muligt at anvende den kendte (AIR.Avionics VT-01 hovedenhed) og forbinde den med AIR COM styre enheden. Mode-S transponderen har også indputmulighed for ADS-B

Panelplads er en mangel vare i dag. Displays bliver større, og et stadigt stigende antal instrumenter skal passe ind i mindre og mindre paneler.

AIR COM kommer til undsætning. Direkte tilslutning af Mode-S transponder til AIR COM betyder, at begge instrumenter tilsammen kun bruger en enkelt lille 57mm udskæring. Dette er et stort skridt i retning af mere panel plads og sparer omkostninger.

Kompatibilitet

Med et optional stik adaptere AIR COM  kan nemt eftermonteres i eksisterende installationer uden behov for nye kabler. AIR COM vil også tilbyde en åben protokol til kommunikation med tredjeparts-enheder - ligesom navigationssystemer der kan fungere som fjernbetjening til radioen.

Installation

AIR COM passer ind i en standard 57mm udskæring.
Med en dybde på kun 141mm det kan det installeres i selv små instrument paneler.
Eventuelt kan styremodulet monteres separat fra radioen.

Det er med stor glæde for os at kunne præsenterer nyheden om fremtidens nye VHF fly radio.

Radioen er udviklet af Johannes Garrecht og Teamet bag Garrecht Avionik GmbH.
Johannes Garrecht blev kendt for at udvikle en af de første og mest
udbredte IGC-Loggere, ”VOLKSLOGGER”.

Rigtig mange af os har nok på et tidspunkt ejet en VOLKSLOGGER.
Siden udviklede
Garrecht Avionik en af de første Mode-S transpondere, VT-01 GARRECHT, udviklet til svævefly.    

Prisen for AIR COM bliver som gennemsnittet på markedet.AIR COM ikke være en af ​​de billigste, men absolut heller ikke en af ​​de dyreste apparater med af dette udvalg af funktioner. Mode-S transponderen (VT-01 centralenhed) er et gennemprøvet design og installeret i tusindvis af fly i verden - nu uden behov for en anden kontrolenhed er det endnu mere pris overkommelig.

Bestil din Air COM enhed allerede i dag. Klik her:


AIR_COM_Order

AIR COM byder på mange nye funktioner som:

Lyd equalizer,

GPS baseret frekvens udvælgelse eller Styring af Mode-S transponder.

Radioen er meget kompakt og nem at installere.

Transponder informationer Nærmeste aktuelle ATC, baseret på Flyets GPS possition! Aktuel frekvens Standby frekvens