Det er ikke godt at få ødelagt en god tur, flyve dag eller opgave, på grund af at ”løbe tør for strøm” på flyet.
De fleste fly har så meget elektroniske instrumenter, og andet udstyr, at man bør udstyre sit fly med større batteri kapacitet.
Man bør når man sætter nye batterier i sit fly tydelig mærke dem med installations dato. Derudover bør man hvert 2. År skifte sine batterier.
Hvorfor ikke få nye batterier med 25% ekstra nytte-effekt
De koster kun lidt mer end de traditionelle 7,2Ah batterier, som vi har brugt i mange år.
I dag har vi så meget elektronik, og måske endda en motor, som også skal betjenes. Er det ikke ærgeligt at få ødelagt en god flyvning fordi man får en 'Batteri Low' warning sidst på dagen, hvor man lige havde regnet med at man kunne nå det sidste ben på opgaven, eller bare på turen.
Med de nye CT 9-12L batterier får du:
CT 9-12L batteriet er et 3-5 års ventilreguleret bly batteri af typen AGM (Absorbed Glass Mat), konstrueret til at passe i de fleste standby drift applikationer. Bly-calcium legeringen bidrager til en lang selvafladning samt livs længde.
Grundet CT Leader batteriets opbygning er det lækage sikret samt godkendt til flytranport - IATA.
Derudover er de UL godkendt - MH20721.
Batterierne er tætte og hverken kan eller skal efterfyldes med væske.