Covers Flybatteri Grnd-Hand Svavefly FLARM KANARIDA VHF Transponders Antenner Oudie UL Om...

EGENSEVEJ25, 2770 KASTRUP.

Søg på www.eb-avionics.dk

CopyRight© +45 28 12 06 07/+45 33 22 22 99 Alle priser er vejledende udsalgspriser (RRP) m. 25% moms

postdk@eb-avionics.dk CVR-no: DK 40 80 58 34

EB-AVIONICS

LAK-17B

Resumé af LAK-17B-oplevelsen

LAK-17B er en nyere version af LAK17A.

Vedrørende A-versionen har B fået nye vinger med modificeret geometri og ny vingeprofil, som tillader endnu højere vingebelastninger end konkurrenterne. Skrog og halesektion er identisk som A-versionen.

Skaberne af Front Electric Sustainer (FES) er Luka Znidarsic og Matija Znidarsic, begge erfarne svæveflyvepiloter og maskiningeniører i Slovenien.


Front refererer til motorens placering lige i næsen af ​​svæveflyet.

En 1 meter kulfiberpropel udtrækkes automatisk, når motornavet kører.

Når de ikke er i brug, foldes propelbladene mod næsen af ​​svæveflyet, hvilket reducerer modstanden. Hvert propelblad vejer kun 240 g.

Znidarsic'erne udviklede deres egen børsteløse DC synkron permanent magnet elektrisk motor og controller til applikationen, som er let, lille og monteret på toppen af ​​hovedhjulkassen. Motoren vejer 7,3 kg og yder 22 kW (30 hestekræfter) ved 116 volt.

Den samlede vægt for motorpakken er 45-50 kg , med Kokam lithium-ion-batterier i to pakker (hver bag den bagerste bjælke, balancerer vægten af ​​motoren og propellen i næsen).


Hvis batterier aflades under flyvning ved hjælp af motoren, er de let tilgængelige fra toppen af ​​skroget, så du kan tage dem ud til opladning. I modsætning til bly-syre-batterier kan Li-Po-batterier opbevares i 3 eller 5 måneder uden væsentligt at miste opladningen.

Opladningstid for batterier er omkring 6 timer (2 timer med en hurtigoplader).


For mere information om FES besøg venligst  www.front-electric-sustainer.com