CopyRight© EB-Avionics Tlf:+45 33 22 22 99  -Alle priser er vejledende udsalgspriser RRP.

postdk@eb-avionics.dk

CVR-no: DK 55 55 19 52

AMAGER LANDEVEJ 119, 2770 KASTRUP.

EB-Avionics,
Home SVAVEFLY AntiColl-LED FLARM VHF 8.33 Transponder Oudie LX Faldskarme Tilbehor UL-
Om os

LEVERANDØR AF UDSTYR TIL SVÆVEFLY, UL OG G.A.

Søg på www.eb-avionics.dk

LAK-19 er et Std. klasse konkurrence glasfiber svævefly, designet i henhold til JAR-22 kategori "U" specifikationerne.

Det er et "mid-wing" svævefly, T-hale, optækkeligt hovedhjul med skivebremse, og den kan medbringe 180 l vandballast.

Garanti: 24 måneder eller 200 timers flyvning, hvad som  kommer først.

Vingerne er bygget med en moderne kulfiber hovedbjælke (Graphlite SM315) med dobbelt T, også kaldet I-bjælke.

Vægten af hver vinge er kun 55 kg.  Der kan påfyldes 180 l., vandballast i vingerne.

De særdeles effektive luftbremser er placeret på oversiden af vingen.

Vingeprofilet er LAP 92-130/15 og det passer direkte ind i tippernes LAP 92-150/15 profil.

Coppittet er en monocoque konstruktion.

Sæde-indstillingen kan betjenes let og kan justeres under flyvning.

Det optækkelige understel med et hjul med 350xl35 dæk, har mekanisk støddæmper, og betjenes let med et håndtag placeret
i højre side af copitet, og har tydelige låsepositioner for 'Hjulet-ude og -inde'.

Canopy'et er i et stykke som er hængslet foran og når det åbnes svinger hele  instrumentkonsollen med op.

Dette giver sammen med det helstøbte canopy et fantastisk udsyn, samt en utrolig let indstigning i flyet.

I vester side er der, det sædvanlige ventilations vindue.

Materialet, som anvendes til canopy'et på LAK-19 flyet filtrerer 99% UB-stråling.

Den mekaniske hjulophæng, bliver betjent med et håndtag placeret på styrepinden.

Hjulbremsen på hovedhjulet kan også leveres med en hydradisk skivebremse, som også betjenes med et håndtag monteret på
pinden.


Pedalerne til sideroret, kan meget let justeres med et håndtag placeret i bunden af cockpittet, til højre for pilotens ben. og kan også let justeres under flyvning.

Alle rorforbindelser, og kontrolforbindelser til vandballasttankene kobles automatisk, når vingerne monteres.

Tost-koblingen, som tillader både spilstart og flyslæb, er placeret i bunden foran hjulet. Det er muligt at bestille flyet med både bund- og næse-kobling, som så er parallelforbundet.

Vingerne er samlet med 'gaffel-type' og låst på plads med to hovedbolte.

T-halen giver LAK-19A en stabil, men effektiv højderors virkning. Højderoret har også automatisk koblet forbindelsesstænger.

Svæveflyet er udstyret med en 7 liters balast-trimtank i halen, for at kunne kompenserer for en næsetung flyver ved stormængde vandballast i vingerne. Vandballast fyldes på og tappes af i huller under vingen og i halen.

Alle tanke kan betjenes enten samlet eller individuelt.

VHF-antennen er monteret i halefinnen.

LAK-19T